Чи безпечна гра у публічність ? - Дописувачі - Каталог статей - Науково-популярний психологічний журнал
Четвер, 08.12.2016, 06:00

ЗНАННЯ ТА РОЗВИТОК

Каталог статей

Головна » Статті » Дописувачі

Чи безпечна гра у публічність ?
Усе частіше підприємці і власники компаній намагаються частіше з'являтися у мас-медіа. Тенденція до все більшої публічності спостерігається не тільки серед бізнесменів, але й серед далеких від бізнесу людей. Особливо цей тренд прослідковується серед людей віком до 35 років. Міліони блогів, сайтів, розсилок та акаунтів у соціальних мережах заполонили Інтернет. Завдяки Всесвітній мережі можливість бути відомою людиною і вести публічне життя є доступна навіть школярам, тоді як раніше публічними були лише вузьке коло політиків, журналістів, артистів і крупних бізнесменів.
Та чи безпечна гра у публічність? Які проблеми можуть виникати у публічних людей? Які є негативні і позитивні сторони публічного життя? Ці запитання ми задали публічній людині, керівнику консалтингової компанії "Корисні поради”, бізнес-консультанту, практичному психологу Любомиру Бованько
Кожна людина, що прагне публічності має усвідомлювати, що публічність приносить не тільки позитивні плоди, але й побічні негативні ефекти
Той хто стає публічною людиною однозначно отримує не тільки додаткові можливості популяризації власної персони чи діяльності компанії, але й наражається на ряд ризиків і незручностей:
- публічна персона приваблює до себе посилену увагу оточуючих, відповідно кожна негативна дія чи реакція відразу стає відомою широкому колу людей. Ніхто не є ідеальним, відповідно завжди "вилазять" різноманітні неприємні подробиці.
- "Назвався грибом, лізь у кошик", як каже народна мудрість. Часто публічні люди стають заручниками свого публічного іміджу, адже оточуючі чекають від відомої людини тільки те, що вписується у образ. Якщо у людини публічний імідж серйозної і виваженої людини, чи навпаки "веселого балагура”, то все, що виходить за рамки цього сприйматиметься оточуючими негативно і критично.
- Часто публічні люди викликають зависть і недоброзичливість. Це виражається у протистоянні їм, перешкоджанні діяльності, критиці. Багато людей сприймають чужий успіх, як особисту образу, адже якщо він зміг, то чому я не можу? Відповідь часто знаходять не у власній низькій спроможності, а відшуковуючи недоліки в інших. Мовляв, це шараї, злодії, пристосуванці і т.д.
- Біля публічної людини завжди знайдуться улесники і шанувальники, які прагнуть особистої вигоди від спілкування із відомою людиною. Від похвали і лестощів часто публічні люди втрачають відчуття реальності і адекватної самооцінки, з'являється "зіркова хвороба". Все це приводить до необдуманих рішеннь і неефективних дій. Не кожен здатен пройти "мідні труби"
- Як правило у публічних персон завжди багато критиків, так як борючись із кимось відомим автоматично стаєш знаменитим і сам. Це свідомо і несвідомо використовують люди. Така собі маркетингова технологія "приєднання до бренду".
- Публічна людина приваблює увагу також і представників злочинного світу, які представлені різноманітними здирниками, злодіями і шахраями, які можуть діяти як від свого імені, так і виконуючи чиєсь сплановане замовлення
- Часто діяльність публічних людей привертає увагу різноманітних державних контролюючих і силових органів, що може привести до дуже непередбачуваних наслідків.
Звичайно не все так погано. У публічності і відомості є і багато позитивних сторін і переваг
- правильно вибудуваний публічний імідж є запорукою тривалих позитивних стосунків із цільовою аудиторією, що забезпечить довготривалу підтримку. "Спочатку ти працюєш на ім'я, а потім ім'я працює на тебе" - як каже народна мудрість. Це нам усім відомо ще зі школи, головне як ти спочатку зарекомендував себе, потім оцінки ставлять автоматично
- бізнес сьогодні вимагає усе більшої публічності, адже люди більше схильні довіряти тому, що вони знають. Звичайно, коли ми відкриваємося, ми стаємо більш вразливими, але саме ця вразливість викликає довіру, а довіра найкраще сприяє спочатку позитивному вибору і довготривалим стосункам.
Найвищим проявом відкритості є стиль спілкування "людина без маски”, що дозволяє підтримувати надзвичайно довірливі стосунки з цільовою аудиторією. Адже коли публічна особа спілкується без маски, це відповідно викликає бажання також скинути "маску”. Найкраще стиль "людина без маски” підходить гармонійним і досвідченим у публічному житті людям, також він вимагає сміливості і високої самооцінки.
- публічність допомагає бізнесменам захищати свій бізнес від зазіхань конкурентів і недоброзичливців. Легше щось забрати чи "наїхати” на багатого, але нікому не відомого. Тоді як людина публічна, яка має хороші стосунки із ЗМІ, або ще краще, ними володіє, є більш важкою здобиччю для різноманітних рейдерів і нападників, адже ніхто не хоче негативного розголосу.
- Публічність допомагає бізнесменам ставати політиками. В Україні, як у країні третього світу, є майже повна залежність бізнесу від влади, тому найвигіднішим бізнесом є політика. Не можливо мати більш-менш пристойного бізнесу, не користуючись підтримкою владних органів. Відповідно найкраще самому війти в ці владні коридори, або привести у владу довірених людей. Щоб бути політиком, треба ставати публічною особою.
- Тільки завдяки публічності можна створити бренд чи з власної персони чи товарів, послуг чи ідей, чи з діяльності. А брендовість дозволяє продавати товари і послуги за значно вищою ціною і підвищувати попит
- Завдяки публічності значно зростає конкурентноздатність у порівнянні з менш відомим
Отже, вирішуйте самі чи варто бути публічними, у монети завжди є дві сторони. Будь -яке рішення завжди несе в собі як загрозу, так і можливість.
Тим хто шукає стабільності і безпеки краще не бавитися у публічність.Як було сказано вище публічність доцільна лише за умови правильно вибудованого адекватного іміджу
Щоб Ваш імідж працював на вас Вам необхідно спочатку докласти значних зусиль, щоб створити з товарів, чи послуг, чи власної пресони бренд. Важливо спочатку усвідомити і чітко для себе сформулювати, так звану "серцевину іміджу”.

"Серцевина” іміджу
1)призначенння і корисність бренду короткою фразою НПР, якщо це політик "Зробимо Україну щасливою",
2)потім сформулювати глибинну сутність бренду, його роль. Для політиків є ефективними 4 ролі: простак - людина з народу (мер Москви Лужков, Янукович), батько народу (Сталін, Путін), герой-рятівник (Шарль де Голь, Тягнибок), красунчик-симпатяга (Біл Клінтон, Катеринчук)
3)зайняти позицію переможця і тримати себе як переможець за будь-яких обставин
4) створити легенду, тобто історію, яка буде офіційно розповідати про бренд. Це не може бути вигадка, це має бути правдивий досвід, який у вигідному і навіть трохи містичному світлі розкриває бренд.
Всі ці кроки становлять, так звану серцевину іміджу, яка має бути в гармонії із зовнішніми проявами іміджу.

Зовнішні прояви іміджу
5) риси характеру бренду (цінності, принципи, світогляд)
6) дії, вчинки, процеси
7) зовнішній вигляд (якщо відносно товару – то це упаковка)
8)враження, яке хочеться викликати

Бренд - це позитивні очікування цільової аудиторії. Бренд - це легенда, що створює позитивну атмосферу навколо носія цього бренду. Бренд – це віра цільової аудиторії в обіцянки.
Як вважає відомий інтернет-підприємець Олексій Мась, щоб когось чи щось можна було вважати брендом треба, щоб була наявність трьох важливих чинників: свободи, енергії, концентрації.
Свобода - це можливість діяти всупереч обставинам, це сміливість в діях і висловлюваннях, це оригінальність та унікальність
Енергія - це активна життєва позиція і дії, це постійні події навколо бренду, це активний маркетинг і реклама
Концентрація – це зрозумілість для цільової аудиторії, можливість описати діяльність кількома словами, чітке усвідомлення найбільшої корисності для ЦА, це приналежність до конкретної ідеології, це відкидання всього лишнього і концентрація на головному.
Коли вибудовується імідж персони надзвичайно є важливим, щоб враження, яке ви хочете викликати у ЦА співпадало і було в гармонії з вашими особистісними даними. Прикладом невдалого поєднання враження, яке хотілся б створити і особою - є реклама Арсенія Яценюка на останніх президентських перегонах.
Інтелегентна і делікатна особистісь Арсенія різко дизгармоніювала стилю "мілітарі”, який дуже невдало вибрали для нього іміджмейкери, що створювали цей образ.
Це поєднання викликало лише усмішку і сарказм. Куди більш вдало було б підкреслити освідченість і новаторство молодого політика, а не грубу силу, яку підкреслює стиль "мілітарі”. Такий стиль пасував би особам із зовнішністю Шварценнегера, або хоча б Януковича.

Записала Наталя Рибачук

 

Категорія: Дописувачі | Додав: jasen_tm (07.05.2011)
Переглядів: 1521
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Категорії розділу
Номер 1 [3]
Перший номер науково-популярного журналу "Пізнай себе!"
Номер 2 [7]
Тематика номера: мозок, розум, свідомість.
Номер 3 [3]
Основна тематика: соціум, соціотипи, соціоніка
Номер 4 [11]
Тематики номеру: характер та темперамент. Особистість.
Номер 5 [10]
Тематика номера: бізнес та підприємництво, самореалізація, самоорганізація та самовдосконалення
Номер 6-8 [17]
Тематика номера: спорт, культура, здоров'я, конфлікти та способи їх вирішення.
Номер 9 [10]
Основна тема номера: духовність, віра, релігія
Номер 10 [19]
Тематика номера: суспільство, сімя, колектив, взаємини, самопрезентація, маніпуляція
Нотатки [5]
Тут можна додатавати короткі нотатки та роздуми з тих чи інших аспектів
Дайджест [128]
Цікава інформація зі світу та з тенет інтернету
Дописувачі [26]
Тут публікуються матеріали наших користувачів та друзів сайту
Номер 11 [9]
Тематика номеру - Людина як диво. Можливості людини, її психіки та тіла, особливості діяльності людського організму
Форма входу
Twitter
Реклама у Львові
Рекламний центр Тріумф
Відвідуваність