Каталог статей
Чи безпечна гра у публічність ?
Усе частіше підприємці і власники компаній намагаються
частіше з'являтися у мас-медіа. Тенденція до все більшої публічності
спостерігається не тільки серед бізнесменів, але й серед далеких від бізнесу
людей. Особливо цей тренд прослідковується серед людей віком до 35 років.
Міліони блогів, сайтів, розсилок та акаунтів у соціальних мережах заполонили
Інтернет. Завдяки Всесвітній мережі можливість бути відомою людиною і вести
публічне життя є доступна навіть школярам, тоді як раніше публічними були лише
вузьке коло політиків, журналістів, артистів і крупних бізнесменів. Та чи безпечна гра у публічність? Які проблеми можуть
виникати у публічних людей? Які є негативні і позитивні сторони публічного
життя? Ці запитання ми задали публічній людині, керівнику консалтингової
компанії "Корисні поради”, бізнес-консультанту, практичному психологу Любомиру
Бованько Кожна людина, що прагне публічності має усвідомлювати, що
публічність приносить не тільки позитивні плоди, але й побічні негативні ефекти Той хто стає публічною людиною однозначно отримує не тільки
додаткові можливості популяризації власної персони чи діяльності компанії, але
й наражається на ряд ризиків і незручностей: - публічна персона приваблює до себе посилену увагу
оточуючих, відповідно кожна негативна дія чи реакція відразу стає відомою
широкому колу людей. Ніхто не є ідеальним, відповідно завжди
"вилазять" різноманітні неприємні подробиці. - "Назвався грибом, лізь у кошик", як каже народна
мудрість. Часто публічні люди стають заручниками свого публічного іміджу, адже
оточуючі чекають від відомої людини тільки те, що вписується у образ. Якщо у
людини публічний імідж серйозної і виваженої людини, чи навпаки "веселого
балагура”, то все, що виходить за рамки цього сприйматиметься оточуючими
негативно і критично. - Часто публічні люди викликають зависть і
недоброзичливість. Це виражається у протистоянні їм, перешкоджанні діяльності,
критиці. Багато людей сприймають чужий успіх, як особисту образу, адже якщо він
зміг, то чому я не можу? Відповідь часто знаходять не у власній низькій
спроможності, а відшуковуючи недоліки в інших. Мовляв, це шараї, злодії,
пристосуванці і т.д. - Біля публічної людини завжди знайдуться улесники і
шанувальники, які прагнуть особистої вигоди від спілкування із відомою людиною.
Від похвали і лестощів часто публічні люди втрачають відчуття реальності і
адекватної самооцінки, з'являється "зіркова хвороба". Все це
приводить до необдуманих рішеннь і неефективних дій. Не кожен здатен пройти
"мідні труби" - Як правило у публічних персон завжди багато критиків, так
як борючись із кимось відомим автоматично стаєш знаменитим і сам. Це свідомо і
несвідомо використовують люди. Така собі маркетингова технологія
"приєднання до бренду". - Публічна людина приваблює увагу також і представників
злочинного світу, які представлені різноманітними здирниками, злодіями і
шахраями, які можуть діяти як від свого імені, так і виконуючи чиєсь сплановане
замовлення - Часто діяльність публічних людей привертає увагу
різноманітних державних контролюючих і силових органів, що може привести до
дуже непередбачуваних наслідків. Звичайно не все так погано. У публічності і відомості
є і багато позитивних сторін і переваг - правильно вибудуваний публічний імідж є запорукою тривалих
позитивних стосунків із цільовою аудиторією, що забезпечить довготривалу
підтримку. "Спочатку ти працюєш на ім'я, а потім ім'я працює на тебе"
- як каже народна мудрість. Це нам усім відомо ще зі школи, головне як ти
спочатку зарекомендував себе, потім оцінки ставлять автоматично - бізнес сьогодні вимагає усе більшої публічності, адже люди
більше схильні довіряти тому, що вони знають. Звичайно, коли ми відкриваємося,
ми стаємо більш вразливими, але саме ця вразливість викликає довіру, а довіра
найкраще сприяє спочатку позитивному вибору і довготривалим стосункам. Найвищим проявом відкритості є стиль спілкування "людина без
маски”, що дозволяє підтримувати надзвичайно довірливі стосунки з цільовою
аудиторією. Адже коли публічна особа спілкується без маски, це відповідно
викликає бажання також скинути "маску”. Найкраще стиль "людина без маски”
підходить гармонійним і досвідченим у публічному житті людям, також він вимагає
сміливості і високої самооцінки. - публічність допомагає бізнесменам захищати свій бізнес від
зазіхань конкурентів і недоброзичливців. Легше щось забрати чи "наїхати” на багатого,
але нікому не відомого. Тоді як людина публічна, яка має хороші стосунки із
ЗМІ, або ще краще, ними володіє, є більш важкою здобиччю для різноманітних
рейдерів і нападників, адже ніхто не хоче негативного розголосу. - Публічність допомагає бізнесменам ставати політиками. В
Україні, як у країні третього світу, є майже повна залежність бізнесу від
влади, тому найвигіднішим бізнесом є політика. Не можливо мати більш-менш
пристойного бізнесу, не користуючись підтримкою владних органів. Відповідно найкраще
самому війти в ці владні коридори, або привести у владу довірених людей. Щоб
бути політиком, треба ставати публічною особою. - Тільки завдяки публічності можна створити бренд чи з
власної персони чи товарів, послуг чи ідей, чи з діяльності. А брендовість
дозволяє продавати товари і послуги за значно вищою ціною і підвищувати попит - Завдяки публічності значно зростає конкурентноздатність у
порівнянні з менш відомим Отже, вирішуйте самі чи варто бути публічними, у монети
завжди є дві сторони. Будь -яке рішення завжди несе в собі як загрозу, так і
можливість. Тим хто шукає стабільності і безпеки краще не бавитися у
публічність.Як було сказано вище публічність доцільна лише за умови правильно
вибудованого адекватного іміджу Щоб Ваш імідж працював на вас Вам необхідно спочатку
докласти значних зусиль, щоб створити з товарів, чи послуг, чи власної пресони
бренд. Важливо спочатку усвідомити і чітко для себе сформулювати, так звану
"серцевину іміджу”.
"Серцевина” іміджу 1)призначенння і корисність бренду короткою фразою НПР, якщо
це політик "Зробимо Україну щасливою", 2)потім сформулювати глибинну сутність бренду, його роль.
Для політиків є ефективними 4 ролі: простак - людина з народу (мер Москви
Лужков, Янукович), батько народу (Сталін, Путін), герой-рятівник (Шарль де
Голь, Тягнибок), красунчик-симпатяга (Біл Клінтон, Катеринчук) 3)зайняти позицію переможця і тримати себе як переможець за
будь-яких обставин 4) створити легенду, тобто історію, яка буде офіційно
розповідати про бренд. Це не може бути вигадка, це має бути правдивий досвід,
який у вигідному і навіть трохи містичному світлі розкриває бренд. Всі ці кроки становлять, так звану серцевину іміджу, яка має
бути в гармонії із зовнішніми проявами іміджу.
Зовнішні прояви іміджу 5) риси характеру бренду (цінності, принципи, світогляд) 6) дії, вчинки, процеси 7) зовнішній вигляд (якщо відносно товару – то це упаковка) 8)враження, яке хочеться викликати
Бренд - це позитивні очікування цільової аудиторії. Бренд -
це легенда, що створює позитивну атмосферу навколо носія цього бренду. Бренд –
це віра цільової аудиторії в обіцянки. Як вважає відомий інтернет-підприємець Олексій Мась, щоб
когось чи щось можна було вважати брендом треба, щоб була наявність трьох
важливих чинників: свободи, енергії, концентрації. Свобода - це можливість діяти всупереч обставинам, це
сміливість в діях і висловлюваннях, це оригінальність та унікальність Енергія - це активна життєва позиція і дії, це постійні
події навколо бренду, це активний маркетинг і реклама Концентрація – це зрозумілість для цільової аудиторії,
можливість описати діяльність кількома словами, чітке усвідомлення найбільшої
корисності для ЦА, це приналежність до конкретної ідеології, це відкидання
всього лишнього і концентрація на головному. Коли вибудовується імідж персони надзвичайно є важливим, щоб
враження, яке ви хочете викликати у ЦА співпадало і було в гармонії з вашими
особистісними даними. Прикладом невдалого поєднання враження, яке хотілся б
створити і особою - є реклама Арсенія Яценюка на останніх президентських
перегонах. Інтелегентна і делікатна особистісь Арсенія різко
дизгармоніювала стилю "мілітарі”, який дуже невдало вибрали для нього
іміджмейкери, що створювали цей образ. Це поєднання викликало лише усмішку і сарказм. Куди більш
вдало було б підкреслити освідченість і новаторство молодого політика, а не
грубу силу, яку підкреслює стиль "мілітарі”. Такий стиль пасував би особам із
зовнішністю Шварценнегера, або хоча б Януковича.
Записала Наталя Рибачук
|
Категорія: Дописувачі | Додав: jasen_tm (07.05.2011)
|
Переглядів: 2387
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Категорії розділу |
Номер 1
[3]
Перший номер науково-популярного журналу "Пізнай себе!"
|
Номер 2
[7]
Тематика номера: мозок, розум, свідомість.
|
Номер 3
[3]
Основна тематика: соціум, соціотипи, соціоніка
|
Номер 4
[11]
Тематики номеру: характер та темперамент. Особистість.
|
Номер 5
[10]
Тематика номера: бізнес та підприємництво, самореалізація, самоорганізація та самовдосконалення
|
Номер 6-8
[17]
Тематика номера: спорт, культура, здоров'я, конфлікти та способи їх вирішення.
|
Номер 9
[10]
Основна тема номера: духовність, віра, релігія
|
Номер 10
[19]
Тематика номера: суспільство, сімя, колектив, взаємини, самопрезентація, маніпуляція
|
Нотатки
[5]
Тут можна додатавати короткі нотатки та роздуми з тих чи інших аспектів
|
Дайджест
[128]
Цікава інформація зі світу та з тенет інтернету
|
Дописувачі
[26]
Тут публікуються матеріали наших користувачів та друзів сайту
|
Номер 11
[9]
Тематика номеру - Людина як диво. Можливості людини, її психіки та тіла, особливості діяльності людського організму
|
|
Реклама у Львові | |
|