Більше половини населення, незважаючи на соціальну приналежність, щодня вживає “міцне слівце” з приводу і без оного. Але ж релігія і тепер уже наука попереджають — лихослів’я є смертельно небезпечним для здоров’я.
При зачинених дверях
Багато років людство шукало взаємозв’язок між словом і свідомістю. Точніше, воно намагалося зрозуміти, як це відбувається. У числі перших учених, які безпосередньо займалися цим питанням, був і доктор біології Іван Борисович Белявський. Саме він спробував з’ясувати, яким чином на людський організм впливають не якісь там величезні блоки інформації, а прості односкладові слова.
Сімнадцятилітнє дослідження Белявського, до якого поступово приєдналася велика група його колег, увінчалося не просто успіхом, а справжнім відкриттям. Ученим випало довести, що кожне вимовлене нами слово дуже виразно впливає на наші з вами ж гени. Результатом дії слова через якийсь час стає не просто передання видозмінених генів нащадкам, але і зміна власного генетичного коду людини, який стосується темпів старіння і терміну життя!
Кажуть, що дисертація на цю тему, захищена пошуковцями ще в радянські часи, слухалася вченою радою при зачинених дверях. Позаяк у ній з математичною точністю доводилася неприйнятна за тих часів істина — не тільки людина має якусь енергетику, але й кожне її слово теж несе власний енергетичний заряд. А звідси вже залишається лише одинкрок до сакрального — «Спочатку було Слово...». І це саме слово впливає на наші гени, або продовжуючи молодість, або наближаючи старість.
Виявляється, різні слова по-різному заряджені, причому так само, як і у фізиці, зарядів може бути тільки два: позитивний і негативний. Так ось, будь-яка матірщина іде зі знаком «мінус». Уже на початку 90-х згадана група учених випустила у світ книгу з безліччю прикладів, пов’язаних з багаторічними спостереженнями за конкретними людьми.
Усе це були люди одного віку, але одну їхню частину становили принципові лихослови зі стажем, а другу — противники брудних виразів. Дослідження показали, що у матірщинників дуже швидко виявляються вікові зміни на клітинному рівні, що ведуть до всіляких болячок. У другій же групі результати були протилежними.
Одним словом, мат сприяє швидкому старінню. При цьому в лихослів’ї причаюється величезна руйнівна сила. Прийнявши за аксіому той факт, що будь-яка інформація змінює наші з вами свідомість і здоров’я, спробуємо копнути історичний шар «бруду». Тобто з’ясувати, з чого цей самий мат починався.
Витоки лихослів’я
Почнемо з того, що мат не є таким уже й рідним для росіян, як дехто каже. В одному з найперших словників давньоруської мови слово, яке починається з другої букви алфавіту і позначає жінку відомої поведінки, є присутнім нарівні з цензурними, а пояснюється як похідне від слова «блуд». У цьому ж самому вигляді слово це перекочувало звідси в усі словники російського мату. Насправді ж тут сталося деяке непорозуміння. До цього словника були ще так звані «берестяні грамоти». І згадане вище, нині матірне, слово там теж є присутнім. Тільки слово це, виявляється, є не чим іншим, як іменем демона, з яким із незапам’ятних часів із різних приводів спілкувалися язичницькі пращури. Зазначений демон мав свою «спеціалізацію». Б... був відначально чоловічого роду, а до його обов’язків входило покарання жінок, які завинили тим, що в медицині називається «сказом матки»... І всі інші слова російського мату мають те ж саме демонічне походження. Тобто перед нами — реальні імена демонів — уособленого Зла!
Що ж роблять багато людей? Матюкаються разом із ближніми, часом з найближчими людьми, тобто кличуть стародавніх злих демонів просто так, для пустого слова. Звертаючись до зла, вони прикликають це зло собі на голову день у день, рік у рік.
Хибною є поширювана ворогами і недоуками думка про те, що матюки — це слов’янська традиція. В українській мові взагалі відсутні лайливі слова. Коли один французький мандрівник, прибувши на Запорізьку Січ, вирішив скласти словник української лайки, то знайшов лише шість лайливих виразів, з яких найгіршим було «ах ти ж собака». Що ж стосується Московщини, то приблизно до середини XIX століття лихослів’я не тільки не було поширене навіть у селі, але й дуже довго було кримінально карним. У часи царів Михайла Федоровича та Олексія Михайловича людину, яка заматюкалася, піддавали публічному биттю різками. Церква боролася з лайкою, твердячи, що матірщинник «не наслідує Царства Божого».
Божественне слово
Повернімось до сакрального: «Напочатку було Слово, а Слово тев Бога було, і Богом було Слово». Людина не просто створена Словом, але є богоподібною ще й тому, що теж володіє Словом, без якого неможливе мислення. Отже, взагалі свідомість, а в підсумку — особистість. І оскільки йдеться про слово ТВОРЧЕ, а не руйнівне, тобто про добро і любов, то випадає так, що релігія в унісон із наукою твердить: кожен, хто вживає паскудні слова, ображає не тільки Бога, але й образ Божий у собі самому, піддаючи його руйнуванню на всіх рівнях — від здоров’я до долі.
Апостол Павло конкретизує й уточнює цей постулат, попереджаючи, «злоріки Царства Божого не наслідують» і «Нехай жодне слово гниле не виходить з уст ваших, але тільки таке, щодобре воно на потрібне збудування, щоб ласку воно подало тим, хто чує».
Отже, той, хто прикликає диявола, зрештою його і знаходить — в образі зруйнованого здоров’я і поламаної долі.
Матюки — негатив у всіх відношеннях. Але про суть лихослів’я повинні знати не тільки дорослі, але й діти! Особливо діти! Знання якраз і допомагає людині відтворити в собі той образ Божий, про необхідність збереження якого твердить не тільки релігія.
Карина КАРЄВА, Сергій КОВТУНЕНКО.
Журнал нової еліти “Перехід-ІV”, випуск 2 (7) - 2001