Понеділок, 29.04.2024, 02:47

ЗНАННЯ ТА РОЗВИТОК

Каталог статей

Головна » Статті » Номер 6-8

Мистецтво інтелектуального бою. Частина 2
III. ТРИМАЙ ДИСТАНЦІЮ
Не давай приводу для агресії

Практично будь-яка людина добре розуміє, що прояв необґрунтованої агресії неадекватний. Тому пам’ятай, що той, хто вирішив на тебе наїхати, обов’язково буде шукати причину, нехай навіть саму безглузду, для того, щоб наїзд виглядав обґрунтованим. Він буде шукати привід. Не давай приводу. Говори так, щоб до тебе неможливо було придертися.
Питання не повинні ображати суперника. Образа – це агресія, реакцією на яку буде ще більш сильна агресія. Іншими словами, твоя агресія – це привід, що шукає суперник. Не дозволяй йому знайти його. Твої питання повинні знижувати статус. Наприклад, якщо тобі говорять :"Ти що дурень?" (відкритий прояв агресії), то цілком не правильно буде відповідати:" Так ти сам дурень!" (зустрічна агресія, що створює привід для скорочення дистанції бою).Гідною реакцією буде поставлене питання на питання ,наприклад:" А що для тебе є показником розуму? "
Зверни увагу, що логіка твого питання не повинна провокувати суперника на непотрібну тобі дію. Бездоганним приводом для прояву агресії може стати терпимість стосовно дій "особи, що наїжджає". Часто буває так, що той, хто робить наїзд, діє послідовно від меншого до більшого. Для того, щоб зрозуміти суть його помилки усвідом одну річ: Завжди, той, хто наїжджає, насамперед сам, хоча б трошки, боїться. Він робить перший крок, нехай найнезначніший, і після цього чекає, що відбудеться далі. Якщо реакція відразу не пішла, це дає йому підставу думати, що він цілком може дозволяти собі, стосовно суперника, подібні речі. Якщо протесту немає – значить можна. Тому потрібно діяти відразу, але не провокативно. Наприклад, задати цілком нормальне запитання, яке б поставило противника в стан розгубленості і тоді у тебе з’являється перевага, тому що людиною в такому стані  легко керована. Тому наступне, що тобі потрібно зробити – це холоднокровно і впевнено дати команду.
До того ж, після такої реакції на свою спробу наїзду, він добре подумає, перш ніж повторити її знову.
Утилізуй агресію
Дуже рідко, але все-таки, буває так, що суперник, початково налаштований дуже рішуче, внаслідок чого, практично відразу починає комунікацію з дуже твердого пресингу. Це говорить у першу чергу про те, що він початково відчув свою незаперечну перевагу. Якщо це відбулося, то причину потрібно шукати у своїй поведінці. Це значить, що твій ранг, що читається по тобі з боку, не вражає.
У даній ситуації існує два варіанти: або ти відповідаєш на агресію суперника тією же агресією, і ви, через кілька секунд, уже намагаєтеся дістати один одного влучним ударом у голову, або тобі приходиться поступитися своїм Его і тимчасово зняти корону. Потрібно розуміти, що якщо тобі вдасться втримати дистанцію, ти можеш дуже швидко одягти її знову.
Перше, що необхідно зробити в такій ситуації – це швидко відновити дистанцію. Якщо твоя зброя інтелект, а не сила, скажи суперникові щось таке, що швидко виб’є його з колії. Ти говориш суперникові щось таке, що різко приводить його в стан спантеличення.
Головне – вимовляти її впевнено, голосно, з явною претензією. Якщо тобі вдається різко спантеличити суперника, то його стан агресії відразу зміниться на стан розгубленості. У першу чергу це буде означати те, що дистанція відновлена, і можна починати діалог за всіма правилами. По-друге, у стані розгубленості людина стає беззахисною, вразливою. З цього моменту перевага на твоїй стороні. Цим потрібно встигнути скористатися, тому переходити в наступ потрібно відразу. Не можна дати супротивникові отямитися.
IV. ШУКАЙ ВРАЗЛИВЕ МІСЦЕ
Утримуй напругу

Кожним питанням намагайся максимально спантеличити супротивника. Змушуй його напружуватися. Задавай такі питання, що будуть ставити його в тупик,напр.:
- ти мені не подобаєшся
- а з чого ти вирішив, що я повинний тобі подобатися?
Знижуй статус
Задавай такі питання, що будуть знижувати статус супротивника, але ні в якому разі не твій Так ти зможеш швидко підвищити свій ранг, напр.:
- чого ти отут розсівся?
- а тобі зазвичай доводиться отут стояти?
Використовуй глузування у зниженні статусу
У ньому зазвичай використовується комбінація двох речей:
1. репліки, що знижують статус суперника (це ми вже знаємо)
2. твій стан, що додає твоїм реплікам гумористичний тон. Природно це твоя незмінна посмішка. Дійсно дуже корисно випустити смішок у той момент, коли ти говориш якусь чергову фразу з першого пункту. Навчись робити це природно. Звичайно пік стану сконцентрований на останньому слові сказаної фрази. Потренуйся. Навіть при відсутності потрібного внутрішнього стану, натренована посмішка і сміх будуть твоїми ефективними помічниками.
Дій із сьогодення
Уникай банальних, заїжджених фраз. Типу : «а ти з якою метою цікавишся?», «Хочеш про це поговорити?» і т.д. Як правило, люди використовують такі вирази у тих випадках, коли розуміють, що нічого більш гідного в даний момент в голову не приходить. Якщо ти будеш допускати таку помилку, то цим швидко створиш про себе враження людини, для якого повторювати чиюсь банальщину – найбільше, на що він здатний. Це тобі не потрібно. Розвивай свою креативність. Існує другий момент, більш глобальний. Полягає він у тому, що, використовуючи розповсюджені фрази, людина обмежує себе рамками відомих їй шаблонів. Ніколи не можна діяти за шаблоном. Якщо ти сконцентрований на шаблоні, це значить, що ти дієш з минулого, ти втрачаєш контроль над ситуацією в сьогоденні. Ти не реагуєш на відмінності, просто не звертаєш на них увагу. Але саме вони є підводним каменем шаблонів. Дуже часто вирішальну роль грає якийсь дріб’язок. Цілком концентруйся на сучасний момент. Забудь про свій колишній досвід. Дій із сьогодення. Використовуй те, що він говорить
Добре, коли твоє питання відштовхується від слів суперника. У цьому головний фокус: коли ти кепкуєш з суперника на підставі того, що він говорить, він розуміє, що кожне сказане ним слово обертається проти нього. У якийсь момент він доходить до того, що краще мовчати, ніж говорити. Це фінал.
Або є інший варіант, коли суперник просто втомлюється і починає проявляти тупість. Ти не затрачаєш енергії. Ти ставиш запитання, тим самим змушуєш суперника ретельно думати, що б тобі таке відповісти, і при цьому не схибити.

Говори з того, що відбувається
Звертай увагу на те, що в дійсності відбувається на даний момент. Використовуй це у своїх питаннях. Коли ти прив’язуєш питання до реальних подій, заперечити тобі стає просто неможливо. Так легко можна змусити людину почати виправдуватися. Якщо ти зауважуєш у поведінці або в зовнішньому вигляді суперника щось таке, що можна використати для зниження його статусу, не впускай такий шанс. Будь уважним. Наприклад, ти помітив, що суперник не з першого разу вимовив якесь слово. Чудова можливість запитати:
- ти завжди заїкаєшся чи тільки тоді, коли нервуєш?
Або ти, наприклад, звернув увагу, що супротивник почав оглядатися по сторонах. Супер! Скажи йому:
- ооо! я бачу, ти друзів шукаєш? Тобі потрібна допомога?
Підкріплюй слова логікою
Використовуючи логіку, можна створювати всілякі контексти, у рамках яких, людина починає виглядати нерозумно. Дуже ефективно працює варіант, коли ти ловиш суперника на тому, що він говорить, логічно доводиш йому його власну неадекватність.
Уміння задавати правильні питання – ключ до успіху в даній стратегії. Тренованість твого розуму визначає два головних фактори цього успіху – час, витрачений на придумування питання і якість самого питання. Спочатку вдало поєднувати два цих фактори, можливо, буде не просто. Але тобі варто розуміти один простий факт, що розум – він як м’яз. Його можна тренувати, виконуючи відповідні вправи. Тренуй у собі цю навичку. І дуже швидко, обіцяю тобі, ти одержиш помітні результати. Для цього, пропоную тобі зіграти в гру:
Гра в питання
Тобі знадобиться напарник, з яким ви будете разом практикуватися. У рамках цієї гри вам буде необхідно спілкуватися один з одним, задаючи один одному питання. Є одне правило. На питання не можна давати відповідь. Відповісти можна тільки зустрічним питанням. При цьому, зміст зустрічного питання повинний відповідати лінії розмови. Конструюючи чергове питання, використовуй усе те, що прочитав вище. Програє той, хто відповість першим. Виглядає це приблизно так:
- навіщо ти крутиш у руках цю серветку?
- тебе це змушує нервувати?
- а тобі не здається, що з цього саме випливає те, що нервуєш саме ти?
- а може, тобі просто цього дуже хочеться? Ти що, мрієш про це?
Будь гнучким
Той, хто ставить запитання – той нападаючий, хто відповідає – той, що обороняється. Але хочу звернути увагу, що й оборонятися можна по-різному. В айкідо, наприклад, можна не тільки відвернутися від кидка нападаючого, але ще і додати йому прискорення в тому напрямку, у якому він рухався. У переносі на контекст словесних дуелей, це так само можна використовувати:
- ну чому тут збираються одні ідіоти...(удар)
- ну, раз ти вже тут, ти сам зможеш відповісти на це питання (кидок)
або
- для того, щоб дивуватися і задавати питання (кидок)
З різними суперниками приходиться діяти по-різному. Використовуй те, що є найбільш підходящим саме в даний момент.
Стеж за поглядом
Багато хто помилково думає, що комунікацію із супротивником необхідно вести віч-на-віч. Це правило справедливе для бійки. Але не для інтелектуального двобою. Якщо ти буравиш суперника поглядом постійно, це означає лише те, що його дії тебе торкають. Це показує твоє серйозне відношення до ситуації, а, отже, твою напругу. Ти повинен бути вище. Уяви, що суперник – це цуцик, що стрибає поруч, намагаючись тебе дістати. Чи захочеш ти постійно дивитися в очі щеняті? Можеш навіть стати до нього в півоберта: ти борешся з ним одною рукою. Ти звертаєш на нього увагу тільки тоді, коли воно атакує. І от саме тут важливо не відвернутися доти, поки ти не відповів зустрічним ударом, і не відкинув суперника на безпечну відстань. Якщо ти відведеш очі раніше, то відразу продемонструєш свій переляк. Цього не можна допускати. Дай йому гідну відсіч, потім дивися куди хочеш.
Спілкуйся з ватажком групи
Тепер про те, що стосується спілкування з групою людей. Тут важливо вибрати ватажка групи і спілкуватися саме з ним. Усунувши лідера, ти позбавляєш усю групу «мозкового центру», що направляє сили. Визначити лідера завжди просто. У будь-якій групі, у переважній більшості випадків, ініціативу в комунікації проявляє саме він, як самий авторитетний представник групи. Як правило, він говорить, всі інші мовчать. Чекають команди. Тому формат спілкування з групою залишається той же. Тримайся впевнено і владнай комунікацію з ватажком за всіма правилами, що ти вже знаєш. Знай, що як тільки він перейде в підлегле
положення, твій авторитет автоматично пошириться на всю групу. Ніхто не зможе що-небудь проти тебе почати.

Буває, що в пошуках приводу для наїзду, до тебе початково відправляють якого-небудь низькорангового представника групи. Він провокує конфлікт, після чого з’являється лідер і, з висоти свого високоморального уявлення про справедливість, починає проводити "інтелектуальну бійку". У такій ситуації ти знову зіштовхуєшся з лідером віч-на-віч і дієш з ним так, начебто б він один.
V. ПЕРЕМАГАЙ
Не зациклюйся на одному.

Якщо ти зауважуєш, що на черговому питанні супротивник починає проявляти тупість – твій удар досяг мети. Шукай нову мету. Якщо боксер буде постійно бити в одну точку, рано або пізно суперник зреагує і поставить блок. У вразливе місце потрібно бити доти, доки воно вразливе, як тільки суперник зметикував, що настав час захистити сонячне сплетіння, і його руки пішли вниз, потрібно бити в голову. Так само і тут. Коли ти закидаєш людину питаннями того самого змісту, ти даєш йому час на реагування. Рано чи пізно він знайде, що відповісти, і це дозволить йому відновити форму.
Наприклад: ти бачиш, що суперник у розгубленості. Визначаєш це як ціль і відправляєш туди серію ударів один за іншим: Чого ти мовчиш? Забув слова? Нічого сказати? Ти розгубився? Швидше за все, на третє питання він буде вже готовий відповісти. Ти дав йому час подумати, тому що питання стосувалися однієї і тієї ж теми.
Ти ставиш запитання. Якщо варіант відповіді відразу не з’являється, то співрозмовник так чи інакше починає задумуватися. Виникає пауза, протягом якої він намагається знайти варіант реакції. Твоя задача піймати момент, коли суперник тільки збереться щось сказати, і поставити нове запитання, уже стосовно іншої теми, але не менш складний. Цим ти повертаєш суперника в стан розгубленості. І так кілька разів. У підсумку картина вимальовується наступна: виходить, що ти його постійно відчитуєш, а йому на це просто нічого сказати. Суперник переходить у явно підлегле положення. А його мовчання – це згода з даною позицією.
Дай суперникові можливість красиво здатися.
Коли суперник розуміє, що партія програна, іноді буває так, що є причини, що не дозволяють йому відкрито здатися: дівчина, що стоїть поруч, знайомі, що спостерігають інцидент із боку. Тоді людина шукає причину адекватної капітуляції. Іноді це питання грає вирішальне значення. Можна подарувати суперникові таку можливість. Сказати щось у стилі, добре, йди туди, я зараз підійду. Він з радістю утече від тебе. Йому просто потрібна причина.
Не ведися на похвалу.
Дуже часто буває так, що ближче до кінця комунікації, коли ти довів суперникові свій авторитет, тебе починають хвалити. Мені часто доводилося чути репліки в стилі «а ти взагалі молодець!», або «слухай, а ти класний пацан!» і т.д. це, звичайно, усе добре. Ти викликав до себе позитивну реакцію. Але пам’ятай, що всяка похвала – це виверт. І тут ні в якому випадку не можна дозволити собі розслабитися. Є одна важлива якість лідера, про яке мало хто знає, але підсвідомо відчуває кожний: ЛІДЕРА НЕ ОЦІНЮЮТЬ. Якщо ти даси можливість себе оцінити – це послабить твої позиції. Твій супротивник несвідомо відчує це. Для тебе це буде з’їзд. Ти будеш змушений відновлювати свій рівень знову.
ВИСНОВОК
У житті бувають різні ситуації. Іноді хтось намагається тебе вдарити, тобто наїхати в перекладі на наш контекст. А іноді це може бути легкий ляпас або запотиличник. Останнє не несе для тебе погрози. Ти можеш проковтнути це і піти далі. А можеш і не проковтнути. Це твій вибір.
Удачі і яскравих перемог!

Олександр Лисенко
Категорія: Номер 6-8 | Додав: Ірина (12.10.2009)
Переглядів: 1450
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Категорії розділу
Номер 1 [3]
Перший номер науково-популярного журналу "Пізнай себе!"
Номер 2 [7]
Тематика номера: мозок, розум, свідомість.
Номер 3 [3]
Основна тематика: соціум, соціотипи, соціоніка
Номер 4 [11]
Тематики номеру: характер та темперамент. Особистість.
Номер 5 [10]
Тематика номера: бізнес та підприємництво, самореалізація, самоорганізація та самовдосконалення
Номер 6-8 [17]
Тематика номера: спорт, культура, здоров'я, конфлікти та способи їх вирішення.
Номер 9 [10]
Основна тема номера: духовність, віра, релігія
Номер 10 [19]
Тематика номера: суспільство, сімя, колектив, взаємини, самопрезентація, маніпуляція
Нотатки [5]
Тут можна додатавати короткі нотатки та роздуми з тих чи інших аспектів
Дайджест [128]
Цікава інформація зі світу та з тенет інтернету
Дописувачі [26]
Тут публікуються матеріали наших користувачів та друзів сайту
Номер 11 [9]
Тематика номеру - Людина як диво. Можливості людини, її психіки та тіла, особливості діяльності людського організму
Форма входу
Twitter
Реклама у Львові
Рекламний центр Тріумф
Відвідуваність