У західній частині Атлантичного океану, біля південно – східних
берегів США, існує район, що по формі нагадує трикутник. Це – одне з
найбільш загадкових місць на Землі, яке ми зазвичай називаємо
Бермудським трикутником. Тут з 1945 року зникло без сліду більш ніж 100
літаків та човнів (в тому числі, і підводних) і більше 1000 чоловік. У 1909 році в Бермудському трикутнику зник капітан Джошуа
Слокам, найвідоміший моряк того часу. Він першим у світі здійснив
навколосвітню подорож під вітрилами. 14 листопада 1909 він відплив від
острова Мартас – Він`ярд і обрав курс на Південну Америку. З того часу
від нього не було жодного повідомлення. Гіпотез, що пояснюють нескінченні зникнення, було
запропоновано безліч. Серед них: раптова хвиля цунамі через землетрус;
напади морського чудовиська; викривлення простору у часі; НЛО; люди з
майбутнього та інше. Звичайно, щороку над трикутником пролітають багато літаків,
його перетинає велика кількість човнів, і вони залишаються цілими. Але
немає у світі більше такого місця, де б за незвичайних обставин виникла
така кількість раптових зникнень. Вже багато років учені намагаються розгадати таємницю
Бермудського трикутника - загадкового і легендарного місця, в якому
зникла величезна кількість людей і техніки. Вперше словосполучення
Бермудський трикутник з'явилося після зникнення шести літаків 5 грудня
1945 року. Інтерес представляє і той факт, що, починаючи з 45-го року,
в цьому місці зафіксовано зникнення понад ста різних кораблів і
повітряних транспортних засобів, без вісті зникли близько тисячі
чоловік. Останній випадок такого зникнення мав місце в жовтні 2003
року, коли батько і син зникли з крейсера. Утім, льотчики і моряки, які
не містифікують ситуацію, пропонують цілком раціональне пояснення
Бермудському трикутнику. За їхніми словами, океан і повітряний простір
поблизу Флориди буквально заповнено особистим транспортом, керованим
простими любителями, і тому часті нещасні випадки. А до винаходу радіо
і супутникової навігації, мандрівники збивалися з шляху, керуючись
невірними свідченнями компаса. Додатковим чинником ризику стає
ураганний вітер атлантично-карибської зони і швидка течія Гольфстрім. У
той же час, письменник і експерт по „трикутнику” Джіан К”юзар
стверджує, що причиною виходу з ладу апаратури кораблів і літаків
можуть бути електромагнітні хвилі. 29 грудня 1972 року рейс 401 на Істон (“Локхід” Л – 102), на
борту якого знаходилося більш ніж 100 чоловік, раптово зник. Відомо
лише, що впродовж останніх 7 – 8 секунд польоту літак зменшував висоту
з неймовірною швидкістю. Жоден з диспетчерів Майамі не зміг
прослідкувати його шлях. Все що залишилось – це зафіксоване під час
повороту радару відображення літака. Швидкість, з якою літак зменшував
висоту, не можливо пояснити ні поломкою автоматичної системи
управління, ні недосвідченістю пілотів. Для цього, безумовно, повинна
бути причина, пов`язана з атмосферою. Можливо – будь – яка аномалія
магнітного поля. Серед льотчиків і моряків немало таких, які вважають, що “в
районі з таким інтенсивним рухом цілком природньо можна уявити собі
літак чи судно, що загубилися внаслідок збігу обставин”. Вони стверджують, що самого трикутника не існує, що ця назва -
помилка чи вигадка для занадто захоплених фантастів. Їх думку
підтримують авіакомпанії, що обслуговують цей район. З приводу
існування самого Бермудського трикутника і його кордонів суперечки не
затихають. Який його справжній розмір, як народилися серед екіпажів
легенди про зникнення? Може, через популярність цих легенд будь-яку
аварію, що важко пояснити, розглядають як зникнення? Чи не в цьому
причина? Радіо і телебачення закидало питаннями свідків, які літали в цьому районі, доводячи їх до нервозності та психозу.
Людей, які направляються в сторону трикутника, часто питають:
“Через Бермудський трикутник полетимо?” І частіш за все відповідь
негативна. Іноді, коли літак запізнюється, пасажирам у виправдовування
приводять такий аргумент: “Нам же приходилось облітати Бермудський
трикутник”. Не дивлячись ні на що, дивні аварії та зникнення в трикутнику продовжуються.
Ймовірне пояснення феномену «Бермудського трикутника»
Ще в 1959 році Полінгом була запропонована так звана клатратна
модель структури води. Клатрати - це об'єднання молекул води в
багатокутники, що нагадують формою футбольний м'яч, внутрішню порожнину
яких можна порівняти за величиною як з молекулами води, так і з
молекулами деяких газоподібних речовин, зокрема – метану, повідомляє
NEWS.rin.ru. Окрім цих молекул води, що об'єдналися в багатокутники, там є
одинарні молекули, які можуть або входити у внутрішню порожнину
клатратів, або знаходитися в проміжках між ними. Від того, яка
кількість одинарних молекул знаходитиметься в тому або іншому стані,
залежать властивості води - її в'язкість, питома вага і здатність
розчиняти інші речовини, а також взаємодіяти з молекулами, що входять
до складу живих організмів. Завдяки цьому, наприклад, тала вода володіє
корисними для живих організмів властивостями. Нещодавно російські вчені Висоцький і Корнілова зробили
розрахунок енергетичних характеристик, необхідних для переходу вільних
молекул води з незв'язаного стану в порожнину клатрата і назад. За
допомогою цих розрахунків вони показали, що структурою води - кількістю
вільних молекул води в порожнинах клатратів і поза ними - можна
керувати за допомогою тиску, температури, магнітного поля, причому,
"заряджена" таким чином вода зберігає свою структуру протягом тривалого
часу і може використовуватися в медичних цілях як самостійно
(пригадаємо "живу воду" з народних казок), так і як "упаковка" для
молекул лікарських речовин. Такою "упаковкою", здатною донести ліки до
внутрішніх органів хворого, не розтративши їх на шляху, служать
клатрати, в порожнинах яких можуть бути розміщені лікарські молекули за
певних режимів їх приготування. У природних умовах порожнини в клатратах води можуть займати
молекули природних газів, утворюючи кристалогідрати. Найбільш поширеним
кристалогідратом, що зустрічається у вічній мерзлоті та на дні морів і
океанів, є кристалогідрат газу метану. Він є масою, схожою на мокрий
сніг. Такі кристалогідрати, в принципі, можуть використовуватися як
паливо, альтернативне нафті й газу, але, разом з тим, представляють
велику небезпеку для життя на Землі. Ще в 1988 році британський геолог Бен Кленнел висунув версію
про те, що причиною безслідного зникнення морських судів і літаків в
Бермудському трикутнику є ці самі кристалогідрати метану. Під впливом
тепла, що йде з земних надр, та інших чинників метан виділяється з
кристалогідратів і утворює величезні міхури під донними осіданнями. Ці
міхури можуть під дією незначних зусиль - навіть, наприклад,
потривожені китом, - вириватися на поверхню морів. Такі міхури просто
перевертають кораблі, а потім вони затягуються у водяну воронку, що
утворилася. Ну, а газ, що вирвався на поверхню, може вибухати при
зіткненні з повітрям, від чого гинуть і літаки. Австралійські вчені
Джосеф Монаган і Девід Мей провели досліди на моделях кораблів в
басейні, а також серію експериментів з комп'ютерним моделюванням і
показали, що вірогідність дії такого механізму навіть вище, ніж
припускав Бен Кленнел. Подібне виділення метану з кристалогідратів, а потім його
спалах не виключає подібних катастроф і в майбутньому. Особливу
небезпеку в цьому відношенні представляє потепління клімату, яке може
стимулюватися техногенними викидами вуглекислого газу в атмосферу.
Порушення природної рівноваги в результаті технологічної діяльності
людей здатне розбудити і привести в дію механізм виділення метану з
кристалогідратів океанів зі всіма наслідками. Першою, поки що боязкою спробою людства протистояти такому
ходу подій є Кіотська угода про обмеження викидів вуглекислого газу в
атмосферу. Недавно наша країна підписала Кіотський протокол, зробивши
таким чином свій вибір на користь збереження життя на нашій планеті.
Хочеться вірити, що Кіотські угоди не залишаться останньою спробою
людства в цьому напрямі.
Джерело: http://ua.textreferat.com |